Thursday 23 June 2011

SEGMEN SIMPLE : MY WISH ..



0lla~ hell0 hai~ ahaha..nampak header 2..??nampak title 2..?? ye3...zie j0in segmen nie~ lemah lah kalau dah kene jemput nie~ huhu.. ok~ memang simple segmen nie~ kene sangat lah nasz buat segmen nie malam nie~  zie tengh bosan0va nie~ moh lah bace
|
|
|
|
|
v

Disebabkan terlalu bosan duduk di rumah~ aku pon buat keputusan untuk keluar bersiar2~ mengambil angin petang~ melihat kehijauan kampung~aku melangkah tanpa hala tuju yang pasti~sudah lama aku meninggalkan kampung~jadi aku kurang biasa dengan suasane kampung~ kemana kaki ku menapak~ disitulah aku~

tiba2 aku tersedar yang aku sudah berjalan jauh~ aku ingin pulang~untuk pulang~ aku harus meniti jalan2 yang sunyi~ kerana aku sudah berjalan terlalu jauh tanpa aku sedari~dengan keberanian yang membara ku teruskan perjalanan kerna hari hampir senja~sedang aku berdebar2 menghayun langkah~ tiba2 sebuah tek0 lama jatuh dihadapan aku~

aku : op0cot~!! anak sapa jatuh~ aku melatah pasal terkejut sangat ya allah~ buat terkejut aku je~ tek0 ape ni?? dari mane datang pulak dah nie~ ishh~ berhabuk betul lah~phuh3 meniup2 buang habus~ sambil mengelap2 gune tangan  haiii~ade orang berumah atas langit ke ni?blalala..blalala..

sedang aku meng0mel sendirian sambil megelap habuk pada tek0 tersebut~ tibe2 asap putih berkepul2 keluar dari tek0 tersebut~ aku tekejut lalu terduduk~ aku amat takot untuk berganjak, lalu aku memilih memerhatikan kepulan asap itu yang kemudiannya membentuk sesusuk tubuh lelaki yang tampan~

jin : Assalamualaikum~ saye adalah Jin Tek0. oleh kerana awak telah membuang habuk pada tek0 saye, saye akan tunaikan satu wish~
aku : hah..?? bia betul nie~ aku mimpi ke hape?? menampr2 pipi sndri n mengerang sakit..Eh xmimpilah..
 jin : tidak~ saudari tidak bermimpi~ katakanlah apa WisH saudari~

aku : owhh..wish eh..?? satu je ke..?? xb0leh mintax banyak2 banyak??errr ape aku merepek nie..
jin : satu 2 kire ok lah~ t0long buang habuk je~ nak lebih2 pulak~sambil merenung. aku tajam2..
aku : ehehe~ ok2...seyes2...xmaen2 lagi..wahh..pndai marh jugak jin nie~ aku ingat s0pan sangat bersaudari bagai~
jin : katakan saja ape WisH saudari..

aku : ermmm..pndai pulak jin nie speaking~ baek lah~ saye nak awak tunaikan satu hajat saye nie~
dah lame saye pendamkan~awak dah janji~ kene tunaikan tw..??
jin : ye~ saye taw lah~ sambil menganguk3

aku : ok~ saye nak kan sorang kembar~ muke mesty seiras saye~ tapi die mesty lah pandai2 macam saye je~ xboleh lebih~ nanti sye jeles~
dy kene pandai maen gitar~ dan alat2 muuzik yang laen~boleh teman saye nyanyi~
dy mesty pandai menari ~supaye sye ade teman menari2..hah~ 2 jela~ bole..??
jin : wah cerewt betul budak nie~ apesal dy yg jmpe "rumah" aku nie~ baeklah~ setel~ aDaBraKadabRa~!!!


ahahahaha....2 jela~ mengarut lagi~ wink3 >_<

25 comments:

Sya said...

hihihi post ni lwklah.. :D

EiZaRaZiErYa said...

ahahhaa...bile zie dah mule mengarut~ ehehe..joinlah sekali~ ikot zie mengarut~ ehehe..wink3 >_<

Zul fattah said...

la.. nk kembar la ni..
nice.. huhu

EiZaRaZiErYa said...

ahahaha....a'ah~ dari kecik dulu lagi berangan2..kalau lah ade kembar~ bestnye~ ehehehe..sebab suke tengok kawan zie yang kembar tu~ dulu susah sangat nak cam dorang~ ehehe..but skrg dah kenal sgtlah..huhu..wink3 >_<

Nilam suhana said...

heheh... kembar seiras ke tak seiras??? ada syarat lagi jgn pandai lebih2... huhu... best!

Unknown said...

nice wish...!!!

tgk wish alif kat sini...



http://bloggeralif.blogspot.com/2011/06/segmen-simplemy-wish.html

EiZaRaZiErYa said...

ehehehe...seiras lah permata biru~ baru orang confius ket~ ehehe..
aliff~ dah usha dah~ wink3 >_<

hamzah ian said...

hahaha.. adoi la

Someone said...

ahaks ! nice wish
memang pening ler jin tuh layan wish korang semua

EiZaRaZiErYa said...

ahahahaa..layan~~ zasss~ wink3 >_<

Nasz said...

makin pening jin tu..nanti resign kot jadi jin..haha..

jom terjah dan komen entry geng2 yang join segmen ni gak..huhu..

LIST SEGMEN SIMPLE : MY WISH ...

EiZaRaZiErYa said...

ahahaha...sape sruh zie mntx satu wish~eheheh...orait~ but dah terjah separuh dah~err..suku kot~ ehehe..wink3 >_<

Sang Pencinta said...

hahhaha... kim salam kembar boleh..

kembar jer, tak lebih tak kurang haha

EiZaRaZiErYa said...

huhuhu~ bel0m dpt kembar lagi lah~ jin 2 seb0k layan wish orang laen ~ ehhee.. wink3 >_<

Abby Salvatore said...

baiknya jinnnnn...dia bagi...kekeke

EiZaRaZiErYa said...

ahahhaa.....memang lah baek~ jin islam kan~ ehhee..wink3 >_<

sue perbs.. said...

haha... best gak klu ade kembar.. hehe

EiZaRaZiErYa said...

hi3...tw xpe~ dari kecik tw angan2 nie~ ehhe..wink3 >_<

Lia Irdelia said...

kembar???? heheh... best2.. :)

EiZaRaZiErYa said...

ahahhaa..tw xpe~ ehehehe...dah mntx kembar..macam2 lah ciri nak an..pning jin..eehehe..

normala_ali said...

wah nk kembar cam best jia wish 2. hehehe...

EiZaRaZiErYa said...

ehehhe...sebab 2 lah zie suke nasz wat segmen nie~ dapt share hasrat zie 2..ehehe..sebab mase segmen "kalau" ry 2..xsempat join~ ehhe.. opss..kantoii pulak..eheh..wink3 >_<

The Girl of The Future said...

Wah, Kan best kalau dpt.. ada juga geng kan melayan sesama sendiri..
>.< hihii..

EiZaRaZiErYa said...

ahahha...tw xpe~ kene pulak zie ank ppuan tunggal~ 2 yg berangan bukan2 je kecik2 dlu~ sebab abg2 suke buli~ huhu.. wink3 >_<

*nurul* said...

follow blog sy ye....
http://cahayasucinurul.blogspot.com/2011/06/segmen-simple-my-wish.html